Tässä on lista pelaamistamme pelimuodoista. Nämä eivät ole ainoat vaihtoehdot, vaan yleisimmät. Uusia pelimuotoja saa ehdottaa, kunhan sille tekee uuden keskutelun. Mikäli ehdottamasi pelimuoto todetaan hyväksi, tullaan se mahdollisesti lisäämään alla olevaan listaan.
1) Deathmatch
Pelityyppi: Kaikki kaikkia vastaan
Pelaajien määrä: max 6
Tavoite: 5 henkilökohtaista tappoa
Pelialue: Pieni ja toiminnantäyteinen
Kun saa osuman: Respawn
Pelimuodossa pelialueen reunoille määritetään jokaiselle pelaajalle henkilökohtaiset respawn pisteet. Peli aloitetaan näistä pisteistä. Peli aloitetaan niin, että jokainen pelaaja ilmoittaa olevansa valmis huutamalla järjestysnumeron ja "VALMISTA!" kun hän on valmis aloittamaan. Kun esim kuuden hengen pelissä kuuluu "KUUSI VALMIS!", on peli valmis alkamaan. Silloin vielä jokainen huutaa "PELI ALKAA!", jottei asia jää epäselväksi. Peliä pelataan kunnes joku pelaaja on saanut viisi tappoa. Kuolemien määrällä ei ole väliä, vaan aina kun pelaaja saa osuman, palaa hän omalle respawn paikalleen ja lähtee sieltä uudestaan peliin mukaan.
2) Last man standing
Pelityyppi: Kaikki kaikkia vastaan
Pelaajien määrä: max 10
Tavoite: Selvitä viimeisenä hengissä
Pelialue: Keskisuuri, riippuvainen pelaajien määrästä
Kun saa osuman: Offgame
Tässä pelimuodossa jokainen pelaaja aloittaa omasta aloituspaikastaan pelialueen reunalla. Tavoitteena pelaajilla on selvitä ilman osumaa siihen asti, että kaikki muut pelaajat ovat poissa pelistä. Osuman saadessaan pelaaja tippuu pois pelistä ja joutuu siirtymään offgame alueelle. Kun kaikki paitsi yksi pelaaja ovat offgame alueella, julistetaan peli päättyneeksi. Pelimuotoa voidaan pelata myös joukkuepohjaisesti. Peli on ennestäänkin hidastempoinen, joten välttäkäämme paikallaan väijymistä, ns. "camppausta".
3) Team Deathmatch
Pelityyppi: Joukkueet vastakkain
Pelaajien määrä: 6+
Tavoite: 10 joukkuepohjaista tappoa
Pelialue: Melko pieni, jotta peli säilyy mielenkiintoisena
Kun saa osuman: Respawn
Pelin alussa määritetään joukkuekohtaiset respawn pisteet sekä joukkueenjohtajat. Peli aloitetaan respawn pisteistä. Kun joukkueet ovat valmiita, huutavat he "VALMIS!". Kun kumpikin/kaikki joukkueet ovat ilmaisseet valmiutensa, voidaan peli käynnistää huutamalla vielä "PELI ALKAA!". Joukkueenjohtajan tehtävä on muun muassa pitää kirjaa tappojen määrästä joukkueensa sisällä. Joukkueen jäsenet ovat vastaavasti velvollisia kertomaan tapponsa joukkueenjohtajalle. Peliä pelataan kunnes yksi joukkue on saanut yhteensä 10 tappoa. Osuman saadessaan pelaaja palaa joukkueensa respawn pisteelle ja on vapaa jatkamaan peliä sieltä.
4) Hopeless defence
Pelityyppi: Joukkueet vastakkain
Pelaajien määrä: 6+
Tavoite: Kaataa lippu tai tuhota kaikki puolustajat
Pelialue: Melko pieni, jotta peli säilyy mielenkiintoisena
Kun saa osuman: Respawn, mutta puolustajat menevät hyökkääjän puolelle.
Tässä pelimuodossa hyökkääjät aloittavat alivoimalla (esim 2 vs. 4). Hyökkääjien tavoite on kaataa puolustajien lippu pääsemällä sen luokse. Hyökkääjillä on respawn piste, kun taas puolustajat aloittavat valmiista asemista puolustettavan kohteen lähistöltä. Jos hyökkääjä saa osuman, hän palaa respawn pisteelle ja jatkaa peliä sieltä. Jos puolustaja saa osuman, siirtyy hän hyökkääjien puolelle ja jatkaa peliä hyökkääjien respawn alueelta. Näin hyökkääjät vahvistuvat jokaisesta onnistuneesta taposta ja lopulta rikkovat puolustuksen kokonaan. Pelimuotoa voidaan pelata ajastettuna, tai ilman aikarajaa. Myös variaationa puolustajat valitsevat puolustettavan lipun paikan ilman hyökkääjien tietoa paikasta.
5) Save Private Goodyear
Pelityyppi: Joukkueet vastakkain
Pelaajien määrä: 8+
Tavoite: Kuljettaa "Private Goodyear" oman joukkueen aloituspaikkaan
Pelialue: Riippuvainen pelaajien määrästä
Kun saa osuman: Respawn
Pelimuodossa pelaajat jaetaan tasaväkisiin joukkueisiin. Pelissä käytetään joukkuekohtaisia respawn pisteitä. Joukkueet aloittavat respawn pisteiltään eri puolilta pelialuetta. Pelialueen keskellä sijaitsee "Private Goodyear", kuljetettava esine joka tulee saada kuljetettua oman joukkueensa respawn pisteeseen. Esine voi kuvastaa tärkeätä kalustoa, tai kaatunutta joukkuetoveria. Joukkue joka ensimmäisenä saa kuljetettavan esineen aloituspaikkaansa, voittaa erän. Jos raahaa esinettä ja tulee ammutuksi, on esineestä päästettävä välittömästi irti ja palattava joukkueensa respawn pisteelle.
Lisäsääntöjä:
Mikäli kuljetettava esine on kevyt: Kuvastetaan raahauksen vaikeutta sillä, ettei esinettä kantaessa saa käyttää asetta, eikä juosta. Lisäksi kantajia on oltava kaksi, ennen kuin esinettä saa siirtää.
Mikäli kuljetettava esine on raskas (esim traktorin rengas): Rengasta ei saa pyörittää, vaan sitä pitää raahata sivuttain. Muita rajoituksia ei ole.